Διετές πρόγραμμα επιμόρφωσης της Οδοντιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ για το βοηθητικό προσωπικό των οδοντιατρείων.
Πληροφορίες προγράμματος
Το πρόγραμμα έχει ως βασικό σκοπό να προετοιμάσει άρτια καταρτισμένους επαγγελματίες, εξοπλισμένους με τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες, τεχνικές και συμπεριφορές, ώστε να συμβάλλουν ουσιαστικά στη λειτουργία ενός σύγχρονου οδοντιατρείου και στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών υγείας, με ασθενοκεντρική προσέγγιση και επιστημονική τεκμηρίωση.
Η εκπαίδευση υλοποιείται μέσω μικτής μεθοδολογίας (blended learning), που συνδυάζει εξ αποστάσεως θεωρητική διδασκαλία και πρακτική άσκηση σε κλινικές της Οδοντιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ, με τον ίδιο εξοπλισμό, τις ίδιες υποδομές και το ίδιο επιστημονικό προσωπικό που χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση των φοιτητών Οδοντιατρικής.
Οι απόφοιτοι του προγράμματος θα είναι σε θέση να:
1. Υποστηρίζουν την οργάνωση και λειτουργία του οδοντιατρείου, μέσα από: • Έλεγχο και συντήρηση εξοπλισμού και μονάδων, • Διαχείριση αποστειρωμένων εργαλείων, απολύμανση επιφανειών, τήρηση πρωτοκόλλων υγιεινής, • Διαχείριση αναλωσίμων, απογραφές και παραγγελίες υλικών.
2. Υποδέχονται και προετοιμάζουν τον ασθενή, διασφαλίζοντας: • Άνετη εγκατάσταση, ψυχολογική υποστήριξη, λήψη βασικού ιστορικού, • Πλήρη ενημέρωση για διαδικασίες, κόστος και επιλογές θεραπείας.
3. Συμμετέχουν ενεργά στις εξειδικευμένες οδοντιατρικές πράξεις, όπως: • Οδοντική χειρουργική, ενδοδοντία, περιοδοντολογία, παιδοδοντία, • Ορθοδοντική, στοματική χειρουργική, προσθετική, εμφυτεύματα, στοματολογία, νοσοκομειακή οδοντιατρική • Αναισθησία, χρήση φωτογραφικών μηχανών και βίντεο, • Ακτινογραφίες και ψηφιακή απεικόνιση με τήρηση αρχών ακτινοπροστασίας.
4. Παρέχουν γραμματειακή και διοικητική υποστήριξη, με: • Καταχώριση και διαχείριση φακέλων (φυσικών και ψηφιακών), • Οργάνωση ραντεβού, τιμολόγηση, στατιστικά στοιχεία, • Χρήση H/Y και βασικών εφαρμογών (Word, Excel, PowerPoint).
5. Συμμετέχουν στην εκπαίδευση και καθοδήγηση ασθενών, μέσω: • Εκμάθησης σωστής στοματικής υγιεινής, • Προσαρμοσμένων οδηγιών για ειδικές ομάδες ασθενών (π.χ. ΑμεΑ, ηλικιωμένοι, άτομα υπό θεραπεία), • Ανάπτυξης δεξιοτήτων dental coaching και mentoring.
6. Εφαρμόζουν αρχές επαγγελματικής δεοντολογίας και ηθικής, με: • Σεβασμό στην ιδιωτικότητα και την αυτονομία του ασθενούς, • Τήρηση του νομοθετικού πλαισίου και των επαγγελματικών ορίων, • Συμμετοχή σε βιωματικά εργαστήρια δεοντολογίας και ηθικών διλημμάτων.
7. Καλλιεργούν επαγγελματικές και επικοινωνιακές δεξιότητες, μέσω: • Τεχνικών ενεργητικής ακρόασης, NLP, role playing, διαχείρισης δύσκολων καταστάσεων, • Ανάπτυξης ενσυναίσθησης, ψυχολογίας ασθενούς και επαγγελματισμού.
8. Υιοθετούν βασικές αρχές μάρκετινγκ και μάνατζμεντ, όπως: • Δημόσιες σχέσεις, εικόνα επαγγελματία, χρήση social media, • Προσωπικό μάνατζμεντ, συγγραφή βιογραφικού και δεξιότητες συνέντευξης, • Στρατηγική ανάπτυξης και προβολής οδοντιατρείου.
Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλουν:
Α) απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και,
Β) πτυχιούχοι ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι: (1) Αίτηση εγγραφής (με βάση το έντυπο του Πανεπιστημίου) η οποία βρίσκεται στην ιστοσελίδα εγγραφής (https://www.dentist-edu.cce.uoa.gr/) (2) Αντίγραφο Απολυτηρίου Δευτερο-βάθμιας Εκπαίδευσης ή του πτυχίου ΑΕΙ ή ΤΕΙ, ανάλογα, (3) Φωτογραφία, (4) Βιογραφικό Σημείωμα, που να περιλαμβάνει, εκτός των λοιπών στοιχείων και σαφή αναφορά στους λόγους που οδηγούν τον υποψήφιο στην αίτηση παρακολούθησης του προγράμματος, 5) αποδεικτικά έγγραφα (σκαναρισμένα) όσων αναφέρονται στο βιογραφικό σημείωμα και 6) αποδεικτικό γνώσης αγγλικής γνώσης (επίπεδο lower). Η τελική έγκριση της αίτησης του υποψηφίου γίνεται μετά από συνέντευξη με μέλος του εκπαιδευτικού προσωπικού. Το πρόγραμμα προκηρύσσεται μια (1) φορά ανά χρόνο και επιλέγονται να συμμετέχουν έως 15 άτομα.
Η χρονική διάρκεια του προγράμματος είναι 52 εβδομάδες, που αναπτύσσονται σε τέσσερα (4) ακαδημαϊκά εξάμηνα, διάρκειας 13 εβδομάδων το καθένα, στις χρονικές περιόδους Οκτώβριο-Ιανουάριο για 1ο και 3ο εξάμηνο, Φεβρουάριο-Ιούνιο για 2ο και 4ο εξάμηνο. Οι συνολικές ώρες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο θεωρητικό μέρος είναι 743 ώρες - ανεπτυγμένες σε 52 εβδομάδες - και η πρακτική άσκηση που αποτελείται από 839 ώρες, αναπτυγμένες σε 52 εβδομάδες (1.582 ώρες).
Η εξ αποστάσεως διδασκαλία και η πρακτική άσκηση πραγματοποιούνται στο πρόγραμμα παράλληλα χρονικά.
Μονάδες ΕCTS: 63.28
Η αξιολόγηση της προόδου και της επιτυχούς ολοκλήρωσης του Προγράμματος βασίζεται στην τεκμηριωμένη επίτευξη των μαθησιακών αποτελεσμάτων κάθε διδακτικής ενότητας, μέσω συνδυασμού θεωρητικής και πρακτικής αξιολόγησης.
1. Επιμέρους αξιολόγηση ανά μάθημα
Η τελική βαθμολογία κάθε διδακτικής ενότητας προκύπτει από: α) Θεωρητική αξιολόγηση (30% της βαθμολογίας): Πραγματοποιείται μέσω μικρής έκτασης ασκήσεων ανάπτυξης καθώς και ηλεκτρονικών τεστ, τα οποία περιλαμβάνουν: • ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, • σωστό/λάθος, • συμπλήρωση κενών, • αντιστοιχίσεις και σύντομες ερωτήσεις εμπέδωσης. β) Πρακτική αξιολόγηση (70% της βαθμολογίας): Αφορά: • την ενεργή συμμετοχή του εκπαιδευομένου σε όλες τις ώρες πρακτικής εξάσκησης, • την τήρηση των οδηγιών και πρωτοκόλλων, • την αξιολόγηση των δεξιοτήτων σε επιλεγμένα εργαστήρια ή σε πραγματικά κλινικά περιστατικά, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο από τον υπεύθυνο εκπαιδευτή.
2. Τελική αξιολόγηση – Γραπτή εξέταση ολοκλήρωσης
Μετά την ολοκλήρωση όλων των μαθημάτων, οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν σε τελική γραπτή εξέταση, η οποία: • πραγματοποιείται με τη μορφή ηλεκτρονικού τεστ 100 ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής, • εστιάζει στη συνολική αξιολόγηση της θεωρητικής κατάρτισης, • αποτελεί κριτήριο έγκρισης της συνολικής επιτυχούς ολοκλήρωσης του προγράμματος.
3. Όροι επιτυχίας και χορήγηση πιστοποιητικού
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης προϋποθέτει: • Ελάχιστο βαθμό 50% σε κάθε μάθημα (θεωρία + πράξη). • Συμμετοχή στην τελική γραπτή εξέταση. • Πλήρη εξόφληση των διδάκτρων του προγράμματος.
4. Επανεξέταση
Σε περίπτωση αποτυχίας (βαθμολογία <50%) σε ένα ή περισσότερα μαθήματα: • Ο εκπαιδευόμενος δικαιούται μία επανεξέταση μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας. • Η βαθμολογία της επανεξέτασης είναι οριστική, με την προϋπόθεση ότι υπερβαίνει την αρχική. • Αν και η επανεξέταση οδηγήσει ξανά σε βαθμό κάτω του 50%, δεν χορηγείται πιστοποιητικό.
Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος Οδοντιατρικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη του Προγράμματος Εξειδίκευσης «Βοηθός Οδοντιατρείου» έχει οριστεί η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Οδοντιατρικής του ΕΚΠΑ, Μαρία Γ. Αντωνιάδου.
Η κα Αντωνιάδου διαθέτει πολυετή εμπειρία στη σχεδίαση, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στον χώρο της υγείας και της οδοντιατρικής εκπαίδευσης, τόσο σε προπτυχιακό όσο και μεταπτυχιακό επίπεδο. Έχει διακριθεί για τη συνεισφορά της στην ανάπτυξη καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών που ενσωματώνουν τις ανθρωπιστικές επιστήμες, την ψυχολογία της υγείας και τις αρχές coaching στην εκπαίδευση επαγγελματιών της οδοντιατρικής φροντίδας. Ως διδάσκουσα του Τμήματος Οδοντιατρικής ΕΚΠΑ, είναι υπεύθυνη για τα μαθήματα: 1) «Οργάνωση και Διαχείριση Οδοντιατρείου», και 2) «Εφαρμογή Ανθρωπιστικών Επιστημών και Coaching στην Οδοντιατρική», τα οποία παρέχουν στους φοιτητές το επιστημονικό και ηθικό υπόβαθρο για τη βελτίωση της ποιότητας στις οδοντιατρικές υπηρεσίες, την επιχειρησιακή αντίληψη και την επαγγελματική ενδυνάμωση στο πλαίσιο των σύγχρονων μοντέλων φροντίδας υγείας.
Παράλληλα, η κα Αντωνιάδου έχει σημαντική εμπειρία στην οργάνωση και επιστημονική επιμέλεια ημερίδων, σεμιναρίων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων συνεχιζόμενης κατάρτισης για οδοντιάτρους και προσωπικό δομών υγείας, τόσο σε πανεπιστημιακό επίπεδο όσο και σε συνεργασία με επαγγελματικούς συλλόγους και επιστημονικά σωματεία.
Ως Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη του Προγράμματος 644: • επιμελείται το επιστημονικό περιεχόμενο κάθε διδακτικής ενότητας, • συντονίζει τους εκπαιδευτές και συνεργάτες, • εποπτεύει τη συνοχή και την ποιότητα της μαθησιακής διαδικασίας, • και εγγυάται τη συστηματική παρακολούθηση και συνεχή αναβάθμιση του προγράμματος, σύμφωνα με τις εξελίξεις της διεθνούς βιβλιογραφίας και τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας.
Έναρξη επόμενου κύκλου: 1 Οκτωβρίου 2025
Εκμεταλλευτείτε την εκπτωτική μας πολιτική μέχρι 10 Σεπτεμβρίου!
Άμεση Επαγγελματική Αποκατάσταση των Εκπαιδευομένων μας
Μέσα από τη στενή συνεργασία του προγράμματος με την αγορά εργασίας, εξασφαλίζουμε την άμεση επαγγελματική απορρόφηση των αποφοίτων μας. Οι εκπαιδευόμενοι εντάσσονται σε λίστα συνεργαζόμενων οδοντιάτρων και ιατρείων, οι οποίοι αναζητούν καταρτισμένους νέους επαγγελματίες για άμεση πρόσληψη ή συνεργασία. Η λίστα αυτή ανανεώνεται διαρκώς και περιλαμβάνει κλινικές και ιατρεία από όλη την Ελλάδα και την Κύπρο που εμπιστεύονται την ποιότητα και την ετοιμότητα των αποφοίτων μας.
Στόχος μας δεν είναι απλώς η εκπαίδευση - αλλά η σύνδεσή της με την πράξη και την απασχόληση.
✓ Πληροφορίες με ανοιχτή λίστα προεγγραφών: https://www.dentist-edu.cce.uoa.gr/
✓ Ακολουθήστε μας:
https://www.instagram.com/dental_kedivim_ekpa/
https://www.facebook.com/helpdentistinGreece/
https://www.linkedin.com/company/dentist-edu-kedivim-university-of-athens-nkua/
Επικοινωνία email: helpdentist.uoa@gmail.com
Τηλ. Γραμματείας: 210 7461208
Είπαν για το πρόγραμμα
Τι λέει μία συμμετέχουσα στο πρόγραμμα (Θέκλα Χριστοδούλου, Κύπρος)
Τι λέει μία συμμετέχουσα στο πρόγραμμα (Γεωργία Κωνσταντινίδου, Θεσσαλονίκη)